Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011

Ο κ. Ανδρέας Μαυρομάτης μιλά για τη Μόρφωση και τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα - Μέρος Β'

   
   Η συνέντευξη με τον κ. Ανδρέα Μαυρομάτη πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της ραδιοφωνικής εκπομπής «Με Θέμα & Πνεύμα Ελεύθερο!» του LefkadaNews-InternetRadio, την Πέμπτη, στις 9 Ιουνίου. Στο πρώτο μέρος της συνέντευξης- που δημοσιεύτηκε στο προηγούμενο φύλλο των «Νέων της Λευκάδας»-, ο κ. Μαυρομάτης μας μίλησε για το Κέντρο Εκπαίδευσης “Morfosi”, τη δημιουργία και τη μέχρι σήμερα πορεία του, για τις συνεργασίες  και τα πρωτοπόρα προγράμματά του. Επιπλέον, κατέθεσε την επαγγελματική του άποψη για το φετινό επίπεδο των πανελληνίων εξετάσεων, και κατήγγειλε τη δράση των παράνομων ιδιαιτερατζήδων- όπως τους αποκάλεσε χαρακτηριστικά-, ως μέλος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), καθώς και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Πρέβεζας-Λευκάδας. Μας ενημέρωσε δε για την εκστρατεία ενάντια στα παράνομα, ιδιαίτερα μαθήματα, που έχει ήδη ξεκινήσει και στη Λευκάδα. Διαβάστε το δεύτερο μέρος μίας συνέντευξης ιδιαιτέρως βαρυσήμαντης. Και οι αποκαλύψεις συνεχίζονται…        

- Μ.Β.: Τι εννοείτε όταν λέτε ότι όσοι κάνουν παράνομα, ιδιαίτερα μαθήματα παίρνουν αμοιβές Νόμπελ? 
- Α.Μ.: Το ρούφηγμα του αίματος της κάθε οικογένειας γίνεται ξεδιάντροπα από τους παράνομους ιδιαιτερατζήδες. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του. Εμείς, ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Πρέβεζας-Λευκάδας, θα τις αναλάβουμε πολύ σύντομα, με οργανωμένο και σωστό τρόπο. Οπότε, στέλνω και ένα μήνυμα σε αυτήν την κλίκα και την κάστα των παράνομων ιδιαιτερατζήδων-μεγιστάνων του πλούτου στη Λευκάδα-, που εισφοροδιαφεύγουν και φοροδιαφεύγουν, να τα μαζέψουν λίγο. Σε περίπτωση που δεν τα μαζέψουν, πρέπει κι εμείς- συνδικαλιστικά και κεντρικά- να λάβουμε άμεσα μέτρα. Κι αν θέλετε να αναφερθούμε και στο κομμάτι «επαγγελματικός προσανατολισμός», αυτοί οι κύριοι, ανάλογα με την ειδικότητά τους, παροτρύνουν τους μαθητές να ακολουθήσουν αντίστοιχες σπουδές. Για παράδειγμα, κάποιος που είναι μαθηματικός, παροτρύνει τους μαθητές να γίνουν μαθηματικοί. Και το παράδοξο είναι ότι αμείβονται όπως οι διευθυντές στη NASA. Δυστυχώς, όμως, κανείς δεν τολμάει να τους το πει, γιατί απειλούν έμμεσα το παιδί, με το βαθμό στο σχολείο. Κι από πάνω, αυτοί οι κύριοι πολιτεύονται κιόλας. Προσωπικά, μπορεί να δεχθώ ο,τιδήποτε, αλλά δεν δέχομαι κανένας να μπει στην τσέπη μου και την επιχείρηση μου. Και κυρίως δεν δέχομαι να τραυματίζονται οι ψυχές και οι ζωές των παιδιών.     

- Μ.Β.: Συγκεκριμένα, σε ποιες κινήσεις σκοπεύει να προβεί ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Πρέβεζας-Λευκάδας?  
- Α.Μ.: Έχουμε ακολουθήσει όλη τη νόμιμη διαδικασία. Απευθυνθήκαμε ως Σύλλογος και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου αφήσαμε κι ένα υπόμνημα. Μιλήσαμε, μάλιστα, και με τον εξαίρετο Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τον κ. Γκαμπρέλλα, ο οποίος τάχθηκε στο πλευρό μας. Δεν υπάρχει, πάντως, μεγαλύτερη απάτη από τη σύσταση του νεοελληνικού κράτους από τα παράνομα ιδιαίτερα. Και ειδικά στη Λευκάδα, όπου η κατάσταση ήταν, μέχρι πριν κάποια χρόνια, ανεξέλεγκτη.      
- Μ.Β.: Μας αναφέρατε κι ότι ξεκινάτε εκστρατεία ενημέρωσης ενάντια στα παράνομα, ιδιαίτερα μαθήματα. Ένα από τα φυλλάδια που θα διανεμηθούν έχει ως τίτλο «Βγάλτε κόκκινη κάρτα στα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα», ενώ την ίδια στιγμή μας θέτει το ερώτημα «Ομάδα ή… μονάδα?». Το πρώτο σκέλος μας το αναλύσατε. Το δεύτερο?
- Α.Μ.: Όταν λέμε μονάδα εννοούμε το μαθητή που κάνει μόνος του μάθημα, είτε παράνομα, είτε νόμιμα. Με τον όρο ομάδα εννοούμε το γκρουπ των μαθητών που κάνει υποστηρικτική διδασκαλία, μετά το δημόσιο σχολείο. Να το διευκρινίσουμε αυτό: εμείς παρέχουμε υποστηρικτική διδασκαλία. Κι όσο καλύτερο είναι το δημόσιο σχολείο, τόσο καλύτερα πάμε κι εμείς. Για παράδειγμα, όταν δεν υπάρχει διδασκαλία- στην περίπτωση ενός κακού σχολείου- πώς να βοηθήσουμε εμείς? Πρέπει να υφίσταται κάτι προκειμένου να το υποστηρίξεις. Εμείς, λοιπόν, ως Σύλλογος, κωδικοποιήσαμε οκτώ λόγους, σύμφωνα με τους οποίους ο μαθητής αξιοποιεί καλά όλες του τις δυνατότητες μόνο με τη δύναμη της ομάδας. Ο πρώτος λόγος είναι η φύση της ομαδικής διδασκαλίας, η οποία αναπτύσσει την άμιλλα. Ο δεύτερος είναι η προετοιμασία με στρατηγική που γίνεται από ένα νόμιμο, οργανωμένο φροντιστήριο, με προγράμματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες του κάθε μαθητή. Ο τρίτος λόγος είναι ο καθημερινός συστηματικός έλεγχος που πραγματοποιείται, συνδυασμένος με τακτικά διαγωνίσματα. Επιπλέον, οι μαθητές προετοιμάζονται για το «Νέο Σχολείο», που περιλαμβάνει τόσο ομαδικές εργασίες, όσο και τη χρήση νέων τεχνολογιών. Στο σημείο αυτό, να αναφέρω ότι ένα από τα πρωτοποριακά project που υπάρχει στο Κέντρο Εκπαίδευσης “Morfosi” είναι ότι έχουμε ήδη δημιουργήσει μία ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία ενημερώνεται με όλο το υποστηρικτικό υλικό. Εκεί, μπαίνει ο κάθε μαθητής με τον κωδικό του και βρίσκει τις σημειώσεις του κάθε μαθήματος και ό,τι άλλο υποστηρικτικό υλικό υπάρχει. Συνεχίζοντας την απαρίθμηση των λόγων, να αναφέρω την ολοκληρωμένη ενημέρωση για όλες τις αλλαγές και τις πτυχές του νέου εκπαιδευτικού συστήματος, που γίνεται από κάθε νόμιμο φροντιστήριο. Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται και η ιδιαιτέρως σημαντική, διαρκής ψυχολογική υποστήριξη, που προανέφερα εκτενώς. Ο επόμενος λόγος αφορά στην κοινωνικοποίηση του μαθητή, προκειμένου για την επιτυχημένη μετάβασή του στην κοινωνία. Και ολοκληρώνουμε με τον καθοριστικό επαγγελματικό προσανατολισμό και τη συμβουλευτική, που παρέχεται ατομικά και εξειδικευμένα.      

- Μ.Β.: Από πόσα άτομα αποτελείται το δυναμικό του Κέντρου Εκπαίδευσης “Morfosi”? Γιατί, όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν την εργασία και τη φροντίδα πολλών επιστημονικών συνεργατών. 
- Α.Μ.: Όταν λέμε δυναμικό, υπολογίζω ακόμα και την κυρία που καθαρίζει το Κέντρο Εκπαίδευσης. Είμαστε, λοιπόν, γύρω στα είκοσι άτομα, που ο καθένας προσφέρει από το δικό του πόστο. Και να ξέρετε ότι στη “Morfosi” γίνεται αξιολόγηση και για να προσληφθεί κάποιος και για να συνεχίσει να υπάρχει. Γίνεται μία διαρκής ενδοεταιρική επιμόρφωση, μία δια βίου εκπαίδευση στο στελεχιακό δυναμικό μας. Ο καθένας καταθέτει και στάσεις ζωής και σίγουρα το πρώτο καλό παράδειγμα που δίνουμε είναι ότι επιλέξαμε τη νομιμότητα και όχι την παρανομία.     

- Μ.Β.: Πάντως, από όλα όσα μας είπατε, συμπεραίνω ότι οι μαθητές αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα καθημερινά, οπότε θα αισθάνονται λογικά και πολύ επιβαρυμένοι. Μεταφέρετε μας την κατάσταση και την ψυχολογία ενός μαθητή.    
- Α.Μ.: Σύμφωνα με τις στατιστικές της Eurostat, ο Έλληνας μαθητής του Λυκείου- ειδικά αυτός που προετοιμάζεται για τις πανελλήνιες εξετάσεις- είναι ο βαρύτερα εργαζόμενος στην Ευρώπη. Είναι σαν να δουλεύει το παιδί στα λιγνιτωρυχεία του Καρόλου Ντίκενς. Αυτό ακριβώς συμβαίνει στην όμορφη χώρα μας, που όμορφα καίγεται, αυτό το διάστημα. Ο μαθητής περιμένει από εμάς στήριξη, παρακίνηση, θετική παρότρυνση, να τον βοηθήσουμε να κατανοήσει το μάθημά του, να καλύψει τα κενά του, ν’ αποκτήσει αυτοπεποίθηση και σιγουριά, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των πανελλαδικών. Τον μαθαίνουμε να μην πανικοβάλλετε από τα λάθη του- αντίθετα να διδάσκεται από αυτά-, να αξιολογεί τον εαυτό του, να απομυθοποιεί τις γραπτές εξετάσεις και να μην φορτίζεται συναισθηματικά. Από τη στιγμή που θα έρθει ο μαθητής σε εμάς, νιώθει ότι ενδιαφερόμαστε γι’ αυτόν, ανθρώπινα και ειλικρινά. Μέσα από επιστημονικές διαδικασίες, προσπαθούμε να αφουγκραστούμε τα όνειρα κάθε οικογένειας, κάθε μαθητή, να εντοπίσουμε τις κλίσεις και τους στόχους του και να δουλέψουμε από κοινού γι’ αυτά. Εμείς αξιολογούμαστε καθημερινά και δεν έχουμε δικαίωμα να αποτύχουμε. Αν δεν ήμασταν αληθινοί κι αποτελεσματικοί σε αυτό που κάνουμε, δεν θα μας εμπιστεύονταν, ούτε θα μας πλήρωναν οι γονείς. Μιλώ πάντα με απόλυτο σεβασμό στο δημόσιο σχολείο και τους λειτουργούς του και πιστεύοντας ότι ο ρόλος μας είναι συμπληρωματικός, αλλά ουσιαστικός. Μπροστά στις κρίσιμες καταστάσεις που διέρχεται σήμερα η οικονομία της χώρας, είναι επιτακτικό να καταπέσουν όλοι οι μύθοι. Όλες οι αγκυλώσεις και τα αναχρονιστικά στερεότυπα του παρελθόντος που εξυπηρετούν συντεχνίες και συμφέροντα και να λεχθούν τα πράγματα με τ’ όνομά τους. Κάθε κρίση πρέπει να θεωρηθεί ως χρυσή ευκαιρία για να θέσουμε όλα τα ζητήματα σε μια άλλη βάση. Ν’ αρχίσουμε να σκεπτόμαστε πολύπλευρα, να βρούμε νέες δυναμικές, να είμαστε αλληλέγγυοι μεταξύ μας και να πράττουμε αποτελεσματικά.           

- Μ.Β.: Ήθελα να παραμείνουμε στην επιβαρυμένη ψυχολογία των μαθητών και των γονέων και να την προσεγγίσουμε κι από μία ακόμη άποψη. Οσονούπω θα βρεθούν αμφότεροι αντιμέτωποι με αλλαγές σε δομές και οργανωτικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Τι θα τους συμβουλεύατε?     
- Α.Μ.: Αυτή τη στιγμή έχουν γίνει δύο ανακοινώσεις. Η μία αφορά το «Νέο Λύκειο», εννοώντας το Γενικό Λύκειο, που αλλάζει η δομή του για τα παιδιά που από το Σεπτέμβρη θα πάνε στην Α’ Λυκείου. Και η δεύτερη ανακοίνωση- που βρίσκεται ακόμα στο επίπεδο της πρότασης και αν εγκριθεί, θα υλοποιηθεί σε δύο χρόνια- αφορά το Τεχνικό Λύκειο, το οποίο θα ονομάζεται πλέον «Τεχνολογικό Λύκειο». Αυτά που μπορούμε να πούμε εν τάχει είναι ότι τα παιδιά που από τη νέα σχολική χρονιά θα πάνε στο Λύκειο, θα συναντήσουν ένα καινούργιο λύκειο, ένα καινούργιο τρίωρο μάθημα που θα λέγεται ερευνητική εργασία ή project. Στη Β’ και την Γ’ Λυκείου αλλάζουν πολλά πράγματα, όπως οι κατευθύνσεις και οι ώρες. Όλα αυτά γίνονται σε μία σαφέστατη προσπάθεια μείωσης του κόστους της εκπαίδευσης, αλλά και επικαιροποίησης της εκπαίδευσης μέσω της χρήσης των νέων τεχνολογιών. Η μεγάλη αλλαγή, πάντως, γίνεται στα Τεχνικά Λύκεια, που δεν έχει οριστικοποιηθεί, όμως, ακόμα. Επίσης, μεγάλες αλλαγές αφορούν και τα παιδιά που συμπληρώνουν φέτος μηχανογραφικά. Πρέπει να γνωρίζουν ότι από φέτος δεν θα γίνονται μεταγραφές και ότι υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο της Κύπρου με την υποβολή του βαθμού πρόσβασης και με τη συμπλήρωση ενός μηχανογραφικού μέσα στον Ιούλιο. Όποιος θέλει μπορεί να περάσει από το Κέντρο Εκπαίδευσης “Morfosi” να τον ενημερώσουμε σχετικά. Και καλώ και τους ακροατές σας, όσους έχουν παιδιά στην Γ’ Λυκείου, να περάσουν από τη “Morfosi” για να κάνουν οι μαθητές δωρεάν, στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, το τεστ του επαγγελματικού προσανατολισμού. Τεστ που συνδέει τις επαγγελματικές τους κλίσεις με διάφορες σχολές.            

- Μ.Β.: Ακούγεται πολύ σημαντικό το τεστ αυτό. Ειδικά, αν αναλογιστούμε πόσα ταλέντα έχουν χαθεί και πόσες ζωές έχουν λοξοδρομήσει, εξαιτίας της αναντιστοιχίας μεταξύ έμφυτων ροπών και τελικών επαγγελματικών επιλογών.
- Α.Μ.: Τέσσερις στους πέντε που εισέρχονται στο Πανεπιστήμιο δεν μπαίνουν σε σχολή της αρεσκείας τους. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός είναι πολύ σοβαρή υπόθεση. Για να καταλάβετε, υπάρχει κόσμος που ακόμα νομίζει ότι θα συνεχίσουν να διορίζονται οι δάσκαλοι ή ότι θα βρίσκουν εργασία οι δικηγόροι και οι γιατροί. Όλα αυτά, σε έναν σωστό επαγγελματικό προσανατολισμό, πρέπει να τα υπολογίζεις. Πρέπει ακόμα να ενημερώνονται οι μαθητές και για τις διεπιστημονικές σπουδές. Συνεργαζόμαστε με μία εταιρία επαγγελματικού προσανατολισμού στην Αθήνα, εκπαιδευόμαστε δύο και τρεις φορές το χρόνο για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά και να τα οδηγήσουμε στο να δηλώσουν όχι αυτό που θέλουμε εμείς, ο καθηγητής ή ο γονέας, αλλά αυτό που πραγματικά επιθυμούν τα παιδιά. Αυτό είναι επαγγελματικός προσανατολισμός.       

- Μ.Β.: Πέρα από την εκπαίδευση φροντίζετε και για την ψυχαγωγία των παιδιών της “Morfosi” και εννοώ, βεβαίως, τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή που πραγματοποιήσατε και φέτος στο Ionian Blue, σε μία αίθουσα που κατακλύσθηκε κυριολεκτικά από κόσμο.    
- Α.Μ.: Το να γεμίσει μία αίθουσα- ειδικά αν δεν συμμετέχεις σε κάποιους μηχανισμούς, όπως ένα σωματείο ή κάποιο κόμμα- είναι πραγματικά δύσκολο στις μέρες μας. Το θέμα, όμως, είναι ότι δενόμαστε πραγματικά με τις οικογένειες των μαθητών μας, με αποτέλεσμα να έχουν αγκαλιάσει όλοι τη Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση της “Morfosi”, που έχει γίνει θεσμός τόσο για το ποιοτικό της περιεχόμενο, όσο και για τις βραβεύσεις της. Βραβεύουμε κάθε χρονιά απλούς, καθημερινούς ανθρώπους για τη δράση και το χαρακτήρα τους.    

- Μ.Β.: Μία κίνηση αναγνώρισης και γενναιοδωρίας σ’ ετούτους τους καιρούς που η πλειοψηφία τσιγκουνεύεται τα «μπράβο». Και μιας και αναφέρθηκα στους καιρούς, δεν μπορώ να μην σας ρωτήσω για την κρίση και τις προεκτάσεις της. Αρκετοί έχουν κυριευθεί από πανικό, άλλοι είναι στα όρια της κατάθλιψης, ποια είναι η δική σας άποψη?      
- Α.Μ.: Είναι πλέον γεγονός ότι η αβεβαιότητα θεωρείται η μόνη βεβαιότητα. Ουσιαστικά είναι η χειρότερη παγκόσμια οικονομική κρίση, από την εποχή του κραχ του 1929. Και μάλιστα, προεξάρχοντες σε αυτήν την κρίση είμαστε εμείς οι Έλληνες. Αν το δείτε και ιστορικά, εισερχόμαστε σε μία αχαρτογράφητη ζώνη. Δεν ξέρουμε τι μας περιμένει, δεν ξέρουμε τι θα συναντήσουμε μπροστά μας. Αν φανταστείτε ότι μόνο στην Ελβετία οι καταθέσεις των Ελλήνων ισοδυναμούν ουσιαστικά με το χρέος μαζί με τους τόκους, καταλαβαίνετε ότι κάποιοι πήραν τα χρήματα- οι πολιτικοί και οι κρατικοδίαιτοι μεγαλοβιομήχανοι- και τα πήγαν εκεί. Είναι θέμα καθαρά πολιτικής απόφασης αυτά τα χρήματα να γυρίσουν πίσω ή να γίνει ένα πραγματικό «πόθεν έσχες». Άρα, η χώρα δεν είναι τόσο χρεωμένη όσο φαίνεται. Σαφέστατα, μέσα από τα ΜΜΕ περνάει μια κινδυνολογία. Από τη μια μεριά, εμφανίζονται στην κοινωνία τάσεις εσωστρέφειας και αναδίπλωσης, παράλυσης και παραίτησης από τις εξελίξεις. Για παρατηρείστε, όμως, τι γίνεται: και οι «Αγανακτισμένοι», και ο λόγος που αρθρώνουμε τώρα εδώ, και τα πολύ ενδιαφέροντα άρθρα σας, όπως η «Χάβρα Λευκαδίων» και η στήλη σας με θέμα τη σουβλακοφαγία του δημοτικού συμβουλίου, συνιστούν κοινωνικές δυνάμεις, που μπορεί να είναι ακόμη μειονότητες, αλλά είναι δημιουργικές μειονότητες και ομάδες. Κι αυτό συμβαίνει, γιατί ενεργοποιούνται αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες και προτείνοντας νέες ιδέες για μία φυγή προς τα εμπρός. Ουσιαστικά, τι είναι η κρίση? Είναι δύο διαφορετικές τάσεις που συγκρούονται και από τη σύνθεσή τους θα διαμορφωθεί ο κόσμος της επόμενης ημέρας.           

- Μ.Β.: Οι απόψεις σας αυτές εμπεριέχουν ελπίδα. Ελπίδα για νέα ξεκινήματα και νέες αρχές. Μία μερίδα, όμως, του κόσμου φοβάται και μία άλλη όλο αυτό που μας περιγράφετε το πολεμά. Πολεμά, για παράδειγμα, μία γραφή σαν τη δική μου, μία ομιλία του περιεχομένου της δικής σας.    
- Α.Μ.: Είναι αυτό που σας είπα: υπάρχουν δύο διαφορετικές τάσεις. Υπάρχει πάντα η πρόοδος και η συντήρηση, η δράση και η αντίδραση. Είναι φυσιολογικό όλο αυτό. Δεν πρέπει, όμως, να υιοθετούμε μία φοβική αντιμετώπιση των εξελίξεων. Δεν πρέπει να μένουμε απαθείς, ούτε να χάνουμε την πίστη μας στο μέλλον. Απαιτούνται νέες πρωτοβουλίες και νέες ιδέες για να ξεπεραστούν προβλήματα που φαντάζουν προς στιγμήν ανυπέρβλητα. Ζούμε στην εποχή της ανοιχτής σκέψης. Πρέπει, λοιπόν, να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους, να μην πετάμε κάτω από το χαλί τα ενοχλητικά θέματα και να μην υποτιμούμε τη νοημοσύνη των συνανθρώπων μας. Άρα, χρειαζόμαστε επειγόντως μία ισχυρή δόση αισιοδοξίας για να αντιμετωπίσουμε την κρίση και να τη χρησιμοποιήσουμε ως μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αλλάξουμε τον κόσμο προς το καλύτερο. Για να απεγκλωβισθούμε, όμως, από τα αδιέξοδά μας, χρειάζεται να αλλάξουμε τρόπο σκέψης και να μην φοβόμαστε την αλλαγή. Πρέπει, επίσης, να μάθουμε να δρούμε ομαδικά και να θυμηθούμε τις αξίες της αλληλεγγύης και των συλλογικών οραμάτων. Όσο είναι καιρός, πρέπει να περάσουμε από το εγώ στο εμείς. Πρέπει να καταλάβουμε ότι στην πραγματικότητα η κρίση δεν αφορά τους οικονομικούς δείκτες, αλλά τις αξίες, γεγονός που επιφέρει την απώλεια του ονείρου. Αν ξαναονειρευτούμε και ξαναδράσουμε συλλογικά, αν ξαναφάμε όλοι μαζί στο τραπέζι, αν αγαπήσουμε ξανά τους εαυτούς μας, τα παιδιά μας, τον άνθρωπο και τη φύση, τότε θα λειτουργήσουν τα πάντα υπέρ μας. Ο κόσμος, κάθε μέρα που περνάει, είναι και πιο έτοιμος για την αλλαγή.      

- Μ.Β.: Με χαροποιεί ιδιαιτέρως το σκεπτικό σας. Επειδή όπου να’ ναι η εκπομπή φτάνει στο τέλος της, ήθελα να μας ενημερώσετε για τα σχέδια του Κέντρου Εκπαίδευσης “Morfosi” για τη νέα σχολική χρονιά.       
- Α.Μ.: Καλύτερη, φθηνότερη, ποιοτικότερη κι επικαιροποιημένη εκπαίδευση. Και προσπαθούμε να μεταλαμπαδεύσουμε το όραμά μας αυτό- της καλύτερης εκπαίδευσης, στο καλύτερο εκπαιδευτήριο, δημιουργώντας καλύτερους ανθρώπους- και σε άλλες μεριές της Ελλάδας. Σε μία διαρκή, δημιουργική προσπάθεια να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Για ένα καλύτερο μέλλον, για όλους μας.           
- Μ.Β.: Σπουδαία τα μηνύματά σας. Σας ευχαριστώ που με τιμήσατε με την παρουσία σας εδώ σήμερα, καθώς και για το ότι μοιραστήκατε με όλους εμάς τα σχέδια, τις σκέψεις και τις ανησυχίες σας. Εύχομαι «Καλό Καλοκαίρι» και «Καλή Σχολική Χρονιά»- από το Σεπτέμβρη πλέον- στους μαθητές, τους γονείς και τους συνεργάτες του Κέντρου Εκπαίδευσης “Morfosi”.      
- Α.Μ.: Θέλω κι εγώ να σας ευχαριστήσω. Και ήθελα να σας παροτρύνω να έχετε την ίδια καυστική πένα, την ίδια αταλάντευτη κριτική ματιά για να βοηθήσετε και τους τοπικούς μας άρχοντες να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους. Η κριτική είναι ο καλύτερος τρόπος για να βελτιωθεί ο κρινόμενος. Πραγματικά, η πένα σας τιμάει τη Λευκάδα. Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν και στον εκδότη σας, τον κ. Ηλία Κοντογεώργη, ο οποίος μέσα από την εφημερίδα του περνάει ανόθευτα, πολλά και ουσιαστικά μηνύματα. Ήθελα, ακόμα, να σας ευχαριστήσω για την αφιλοκερδή συμμετοχή σας στο πρόγραμμα «Καλοκαιρινή απασχόληση και ψυχαγωγία» του Κέντρου Εκπαίδευσης “Morfosi”.        

- Μ.Β.: Είναι, πραγματικά, μεγάλη μου χαρά που θα συμμετάσχω στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Σας ευχαριστώ πολύ.                 
- Α.Μ.: Να είστε καλά.

Ματίνα Βεντούρα / matina@nealefkadas.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου