Παρασκευή 17 Ιουνίου 2011

Ο κ. Ανδρέας Μαυρομάτης μιλά για τη Μόρφωση και τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα - Μέρος Α'

   
   Τον κ. Ανδρέα Μαυρομάτη τον πρωτοσυνάντησα τα περασμένα Χριστούγεννα, στα πλαίσια της εκδήλωσης που διοργανώνει κάθε χρονιά το Κέντρο Εκπαίδευσης “Morfosi”. Εκείνη τη βραδιά με εξέπληξε θετικά η ασφυκτική πληρότητα της αίθουσας γνωστού ξενοδοχείου, όπου πραγματοποιήθηκε η χριστουγεννιάτικη γιορτή, πράγμα σπάνιο για τις συνεδριακές της διαστάσεις. Καθώς κυλούσε η βραδιά κι άνθρωποι εναλλάσσονταν επί σκηνής, βραβεία άλλαζαν χέρια και ποιητικά κείμενα έσμιγαν με μουσικές, συνέθεσα την προσωπική μου άποψη τόσο για τον κ. Μαυρομάτη, όσο και για το σύνολο της προσπάθειας που αναπτύσσεται υπό την ομπρέλα του Κέντρου Εκπαίδευσης “Morfosi”. Διέκρινα γενναιοδωρία, οξυδέρκεια, γνώση της σύγχρονης πραγματικότητας, αγάπη και σεβασμό για την εκπαίδευση, το μαθητή και την οικογένεια του.
   Πέρασε ο καιρός κι ήλθε το πλήρωμα του χρόνου για να συναντηθούμε και δημοσιογραφικά με τον κ. Μαυρομάτη. Σε μία συνέντευξη που διαισθανόμουν τη σημαντικότητά της, ένεκα του πολυμήχανου πνεύματος του συνεντευξιαζόμενου. Πράγματι, η διαίσθησή μου αυτή επαληθεύτηκε. Πέρα από την ενημέρωση για το πολύπλευρο έργο της “Morfosi”, ο κ. Μαυρομάτης προέβη και σε αποκαλύψεις. Μίλησε για τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα, θίγοντας τόσο την ηθική, όσο και την οικονομική πλευρά του θέματος, κι ανακοινώνοντας μας τη σχετική εκστρατεία ενημέρωσης που ξεκινά ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Πρέβεζας-Λευκάδας.
   Η συνέντευξη με τον κ. Μαυρομάτη πραγματοποιήθηκε ζωντανά, στον αέρα της ραδιοφωνικής εκπομπής «Με Θέμα & Πνεύμα Ελεύθερο» του LefkadaNews-InternetRadio, την Πέμπτη, στις 9 Ιουνίου. Μάλιστα, κατόπιν απαίτησης των ακροατών, αναμεταδόθηκε δύο φορές! Όσοι δεν καταφέρατε να ακούσετε την εκπομπή, έχετε τη δυνατότητα να διαβάσετε στο χαρτί την αποτύπωση μιας συνέντευξης υψηλού ειδικού, μα και γενικού ενδιαφέροντος!     
     
- Μ.Β.: Κύριε Μαυρομάτη, καλησπέρα σας και καλώς ήρθατε στην εκπομπή μας. Ασχολείστε με το χώρο της εκπαίδευσης εδώ και χρόνια, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσετε ένα πρότυπο Κέντρο Εκπαίδευσης. Περιγράψτε μας τη γενική σας πορεία, καθώς και τους σημαντικότερους σταθμούς αυτής, μέχρι σήμερα.
- Α.Μ.: Καλησπέρα, κυρία Βεντούρα. Τιμή μου και χαρά μου που είμαι εδώ μαζί σας. Κινούμαι στο χώρο της εκπαίδευσης εδώ και αρκετά χρόνια και ουσιαστικά βρίσκομαι σε μία πορεία όπου καθημερινά παλεύουμε για κάτι καλύτερο, παρ’ όλη τη γκρίζα περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Η αφετηρία της πορείας αυτής τοποθετείται χρονικά το 1996, οπότε, έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές μου ως βιολόγος και τα μεταπτυχιακά μου στην Ιταλία, ξεκίνησα τη σχολή πληροφορικής “Selectika”. Το 2000 ήμασταν το πρώτο στη Λευκάδα και τη Δυτική Ελλάδα και το εξηκοστό έκτο σε όλη την Ελλάδα πιστοποιημένο κέντρο για ECDL. Το 2001 σε συνεργασία με το ΤΕΕ εκπαιδεύσαμε 32 αρχιτέκτονες και πολιτικούς μηχανικούς στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Ουσιαστικά, βγάλαμε τους μηχανικούς από το ριζόχαρτο και τους βάλαμε στο σχεδιασμό με autocad. Το 2004 προετοιμάστηκε στη σχολή μας η εθνική ομάδα για την Ολυμπιάδα πληροφορικής. Είχαμε, γενικά, μία επιτυχημένη πορεία. Μπορώ να πω ότι πριν τρία-τέσσερα χρόνια είχαμε καταγράψει πάνω από δύο χιλιάδες μαθητές στα μαθήματα πληροφορικής. Τα τελευταία τρία χρόνια το Κέντρο Εκπαίδευσης αναπτύχθηκε με τη δημιουργία ενός νόμιμου, οργανωμένου φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης, που δεν υπήρχε στη Λευκάδα. Πριν δύο χρόνια δημιουργήσαμε και το Αναγνωστήριο μαθητών Δημοτικού, ενώ συνεχίζουμε να προσφέρουμε και στην εκπαίδευση της πληροφορικής. Πιστεύω ότι κινούμαστε με μία εξωστρέφεια προς την κοινωνία.

- Μ.Β.: Στο μεταξύ, έχετε καταφέρει να επεκταθείτε με τη δημιουργία ενός ακόμη Κέντρου Εκπαίδευσης “Morfosi” στη Θεσσαλονίκη, γεγονός εντυπωσιακό για τα τοπικά επιχειρηματικά δεδομένα. 
- Α.Μ.: Από πέρυσι το Σεπτέμβρη λειτουργούμε το πρώτο franchise στη Θεσσαλονίκη. Θεωρώ ότι είναι τιμητικό και για τη Λευκάδα να φεύγει από εδώ μία επιχειρηματική ιδέα και να φτάνει σε μία μεγάλη πόλη. Έχουν υπάρξει κι άλλες επιχειρήσεις, σε άλλους τομείς, που έχουν επεκταθεί, και μάλιστα πολύ αξιόλογες. Ίσως να είμαστε οι πρώτοι που επεκταθήκαμε σε μία μεγάλη πόλη, όπως η συμπρωτεύουσα. Μακάρι να υπήρχαν οι οικονομικές και πολιτικές συνθήκες αυτή η επιχειρηματική εξωστρέφεια να ήταν πιο έντονη. Πάντως, στα άμεσα σχέδια μας είναι κι ένα δεύτερο υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Τούμπας, ενώ διερευνούμε και την αγορά των Τιράνων, πρωτεύουσας της Αλβανίας. Ακόμα, βρισκόμαστε και σε συζητήσεις για την Κοζάνη. Γενικά, υπάρχει όρεξη αυτό το οποίο κάνουμε να το δώσουμε- ως ένα προϊόν που έχει αξία- σε περισσότερο κόσμο.      

- Μ.Β.: Μεγάλη εντύπωση μου έχουν κάνει, μιας και δεν έχω ξανασυναντήσει κάτι παρόμοιο ως μαθήτρια, οι συνεργασίες της “Morfosi” με δύο επιστήμονες: έναν ψυχολόγο κι έναν λογοπαθολόγο. Συγκεκριμένα, με τον κ. Κοσμά και την κ. Μανωλίτση, αντίστοιχα. Ποιες ανάγκες εξυπηρετούν αυτές οι συνεργασίες?    
- Α.Μ.: Καταρχήν, να σας πω τι είναι ακριβώς το Κέντρο Εκπαίδευσης “Morfosi”, το οποίο αποτελείται ουσιαστικά από τρία κομμάτια. Το πρώτο κομμάτι είναι το Αναγνωστήριο μαθητών Δημοτικού. Έρχονται, δηλαδή, τα παιδιά του Δημοτικού για δύο ώρες καθημερινά και σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, με ειδικό εκπαιδευτικό σύστημα και με την καθοδήγηση έμπειρου παιδαγωγού και τα διαβάζουμε για όλα τα μαθήματα, για την επόμενη ημέρα. Το δεύτερο κομμάτι που έχουμε είναι ένα οργανωμένο φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης. Μάλιστα, είναι το μόνο φροντιστήριο στη Λευκάδα που είναι μέλος της ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστηρίων Ελλάδος). Μιλάμε για τη Λευκάδα που δεν διαθέτει φροντιστηριακή ιστορία και προϊστορία. Και το τρίτο κομμάτι είναι η εκπαίδευση στην πληροφορική. Όταν λέμε ότι παρέχουμε εκπαίδευση, δεν παρέχουμε εκπαίδευση μόνο σε επίπεδο γνωστικού αντικειμένου. Σαφώς, πρέπει να παρέχεις και μία εκπαίδευση παιδαγωγική και ψυχολογική. Όταν μιλάμε για εποχές κρίσης, για οικογένειες που ζορίζονται κι αντιμετωπίζουν απίστευτες δυσκολίες, για μαθητές που πηγαίνουν σ’ ένα σχολείο με τα χίλια μύρια προβλήματα, όταν δεν υπάρχουν όρια στις οικογένειες, καταλήγουμε στη διαπίστωση ότι για να γίνει κάποιος καλός μαθητής πρέπει να ζει σε μία ισορροπημένη και ειρηνική οικογένεια. Όλα αυτά δεν είναι δική μας δουλειά. Δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα. Σ’ αυτό το σημείο, λοιπόν, έρχεται ο ψυχολόγος. Συνεργαστήκαμε με τον κ. Λάμπρο Κοσμά, έναν ψυχολόγο από την Αθήνα, ο οποίος μάλιστα σε λίγες ημέρες ανοίγει και το γραφείο του στη Λευκάδα, γιατί προφανώς υπάρχει ανάγκη. Η σημαντική δουλειά που κάναμε ήταν η απομυθοποίηση της παρουσίας του ψυχολόγου. Καταφέραμε, δηλαδή, να δεχθεί ο κόσμος ότι είναι μία φυσιολογική διαδικασία που θα του προσφέρει μία καλύτερη ζωή, μία πιο ισορροπημένη ανάπτυξη. Επ’ ευκαιρία της κρίσης πρέπει να ξεπεράσουμε κάποια πράγματα. Ειδικά, όταν δίνεις κάτι από την καρδιά σου και με τρόπο επιστημονικό, πρέπει να γίνεται αποδεκτό. Στη “Morfosi” η παρουσία ψυχολόγου για το μαθητή της τρίτης λυκείου που έχει γεμίσει σπυράκια, που πιθανόν λιποθυμά από το άγχος των πανελληνίων εξετάσεων, έχει υπάρξει δημιουργική, θετική και πολύ απλή.             

- Μ.Β.: Όσον αφορά στο θέμα των μαθησιακών δυσκολιών και την αντιμετώπισή τους συνεργάζεστε με την κ. Μαρία Μανωλίτση.     
- Α.Μ.: Έχουμε την τύχη στη Λευκάδα να έχουμε την κ. Μαρία Μανωλίτση, λογοπαθολόγο με δύο μεταπτυχιακά από δύο εξαιρετικά πανεπιστήμια της Αγγλίας, το City και το York,- γιατί να πούμε ότι η Ελλάδα δεν παράγει λογοπαθολόγους και λογοθεραπευτές. Έχουμε μία συνεργασία γύρω στα επτά-οκτώ χρόνια με την κ. Μανωλίτση, η οποία αναλαμβάνει το κομμάτι της αποκατάστασης οποιασδήποτε μαθησιακής δυσκολίας, κι εμείς με τη σειρά μας αναλαμβάνουμε το κομμάτι του διαβάσματος και της γνωστικής προσέγγισης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Σήμερα ένα στα τέσσερα παιδιά εμφανίζει μαθησιακές δυσκολίες και δεν αναφέρομαι μόνο στη δυσλεξία. Μπορεί να είναι δυσορθογραφία, δυσαριθμησία, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής κι υπερκινητικότητας, μπορεί να είναι το σύνδρομο Asperger. Αν σκεφθείτε ότι ο Ντα Βίντσι, ο Μιχαήλ Άγγελος, ο Μπιλ Γκέιτς διαγνώσθηκαν δυσλεξικοί, είναι παράλογο μια οικογένεια να κρύβεται πίσω από το δάχτυλό της και να μην αναγνωρίζει τις δυσκολίες του παιδιού της. Είναι κρίμα να χάνονται ολόκληρες ζωές, γιατί επί αυτού πρόκειται. Ανοίξαμε τις πόρτες μας, λοιπόν, και για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Και δόξα τω Θεώ αισθανόμαστε πολύ φυσιολογικοί, υπερήφανοι και καλά με τη συνείδησή μας.      

- Μ.Β.: Ήθελα να αναφερθούμε ξεχωριστά στο Αναγνωστήριο του Δημοτικού που λειτουργεί το Χειμώνα, καθώς και στο αντίστοιχο τμήμα για τα παιδιά του Δημοτικού που θα λειτουργήσει το καλοκαίρι.  
- Α.Μ.: Το Αναγνωστήριο είναι ένας ειδικά σχεδιασμένος χώρος που στόχο έχει τη δημιουργική μελέτη και την ευχάριστη παραμονή του παιδιού. Οι μαθητές έρχονται δύο ώρες καθημερινά, με τα βιβλία της επόμενης ημέρας και με την καθοδήγηση παιδαγωγού μελετούν όλα τα μαθήματα τους, οπότε είναι έτοιμοι για το σχολείο. Αυτό το τμήμα λειτουργεί το Χειμώνα. Φέτος το Καλοκαίρι, και για δεύτερη συνεχή χρονιά, οργανώνουμε ένα πρόγραμμα με τον τίτλο «Καλοκαιρινή απασχόληση & Ψυχαγωγία», το οποίο το αναβαθμίσαμε σημαντικά. Το πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε μαθητές από 6 έως 12 ετών, ξεκινά στις 20 Ιουνίου και ολοκληρώνεται στις 29 Ιουλίου. Τα τμήματα είναι πρωινά, διαρκούν τέσσερις ώρες καθημερινά και περιλαμβάνουν δημιουργικές δραστηριότητες, όπως εκπαιδευτικές επισκέψεις, ζωγραφική, φωτογραφία, συναντήσεις με καλλιτέχνες, ερευνητικές εργασίες, μέχρι και την έκδοση εφημερίδας, που ελπίζουμε η δουλειά αυτή των μικρών δημοσιογράφων να διανεμηθεί μαζί με «Τα Νέα της Λευκάδας». Όλα αυτά θα είναι οργανωμένα σε έξι projects, τα οποία περιλαμβάνουν πολύ ενδιαφέροντες συντελεστές. Για παράδειγμα, τα παιδιά θα επισκεφθούν το εργοστάσιο του κ. Ανδρέα Σταύρακα, θα μιλήσουν μαζί του, θα δουν πώς φτιάχνονται τα παγωτά και οι σοκολάτες, και τελικά θα αρθρογραφήσουν για όλο αυτό. Το κυριότερο είναι ότι τα παιδιά θα μάθουν, παίζοντας και χαμογελώντας, να ολοκληρώνουν πράγματα. Κι αυτό είναι το πιο σημαντικό. Οι γονείς θα αφήσουν τα παιδιά τους στη “Morfosi” και θα τα πάρουν καλύτερους ανθρώπους, πιο δημιουργικούς και πιο ολοκληρωμένους, μέσα από μία ευχάριστη διαδικασία μόρφωσης.          

- Μ.Β.: Από όλα αυτά που μας αναφέρετε- συντελεστές κι οργανωτικές δομές- συμπεραίνουμε ότι αντιμετωπίζετε την εκπαιδευτική διαδικασία με επαγγελματισμό, συνέπεια κι ενδιαφέρον, όπως ακριβώς αρμόζει στο συγκεκριμένο αντικείμενο.     
- Α.Μ.: Αυτό ισχύει. Μάλιστα, ως προς την κατεύθυνση αυτή, ολοκληρώνουμε στην παρούσα φάση τη διαδικασία της ποιοτικής μας πιστοποίησης, ώστε να κατέχουμε κι εμείς μία πιστοποίηση ISO όσον αφορά στις εκπαιδευτικές μας διαδικασίες. Αυτό σημαίνει ότι πλέον, οποιαδήποτε εκπαιδευτική μας διαδικασία, μπαίνει υπό την επιτήρηση ενός φορέα πιστοποίησης, που φαντάζεστε την ποιότητα που εξασφαλίζει. Θα γίνει μία τυποποίηση και συγκεκριμένα θα συμβεί κάτι που ο Δημόσιος φορέας φοβάται πάρα πολύ για ευνόητους λόγους: θα γίνεται αξιολόγηση. Μην ξεχνάτε ότι έχουμε ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα που για τριάντα χρόνια τουλάχιστον δεν έχει αξιολογηθεί ποτέ. Μπαίνει ο καθένας, κάνει αυτό που θέλει και δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν. Και απλά ελπίζουμε όλοι ότι θα βρεθεί κάποιος φωτεινός δάσκαλος που θα κάνει τη δουλειά του σωστά. Βασίζουμε, δηλαδή, τις ελπίδες μας στην τύχη και το φιλότιμο.

- Μ.Β.: Πρόσφατα, ολοκληρώθηκαν οι Πανελλήνιες εξετάσεις. Σύμφωνα με την εμπειρία που διαθέτετε, πώς κρίνετε το φετινό επίπεδο των εξετάσεων?      
- Α.Μ.: Θα σας αποκαλύψω ένα μυστικό του επαγγέλματός μας. Κάθε χρονιά τα θέματα είναι ίδια. Όποιος διάβασε γράφει, όποιος δεν διάβασε δεν γράφει. Είναι πάρα πολύ απλά τα πράγματα. Φέτος, σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις ειδικών, επιστημονικών συλλόγων και φορέων, είχαν σαφώς ένα βαθμό δυσκολίας μεγαλύτερο από τα τελευταία δέκα-δώδεκα χρόνια. Προφανώς έχει γίνει μία μεγάλη επιχείρηση από το κράτος για περιορισμό των εισακτέων σε σχολές. Ήταν λίγο πιο απαιτητικά τα θέματα, μα αν με ρωτάτε την προσωπική μου γνώμη αυτό ήταν καλύτερο, γιατί και αυτός που διάβασε πολύ θα ξεχωρίσει και οι βάσεις σχετικά θα πέσουν και αυτός που είχε μία ατυχία σε ένα μάθημα θα μπορέσει να την καλύψει γράφοντας καλύτερα σε κάποιο άλλο. Αλλά θέλω να καταρρίψω το μύθο που καλλιεργείται ότι τα θέματα ήταν εύκολα, τα θέματα ήταν δύσκολα κ.τ.λ.      

- Μ.Β.: Μας λέτε, δηλαδή, ότι οι φήμες που κυκλοφορούν περί του επιπέδου δυσκολίας των θεμάτων λειτουργούν ως ελαφρυντικό για την αδυναμία ορισμένων? Και δεν αναφέρομαι μόνο στους μαθητές, αλλά και στους διδάσκοντες.     
- Α.Μ.: Αν δείτε τα στατιστικά, θα διαπιστώσετε ότι δεν παίζουν τόσο ρόλο τα θέματα, όσο η προετοιμασία που έχει κάνει ο καθένας. Και όχι η προετοιμασία σε σχέση με το ποιος του είπε και τι, αλλά κατά πόσο τον κινητοποίησε και τον έπεισε να διαβάσει και να αποδώσει στις εξετάσεις.

- Μ.Β.: Σύμφωνα, πάντως, με σχετική έρευνα η Λευκάδα παρουσιάζει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά αποτυχίας ανά την ελληνική επικράτεια στις πανελλήνιες εξετάσεις. Γιατί θεωρείτε ότι συμβαίνει αυτό?     
- Α.Μ.: Έχει επικρατήσει η άποψη ότι στα μέρη τα τουριστικά ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την επιτυχία του στις εξετάσεις. Από την εμπειρία μου, θεωρώ ότι ένα μεγάλο ποσοστό της κακής απόδοσης στις εξετάσεις οφείλεται στα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα. Και να σας το πω πολύ απλά. Το Κέντρο Εκπαίδευσης “Morfosi” έχει περίπου διακόσιους μαθητές, γυμνασίου και λυκείου. Ας υποθέσουμε ότι υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που κάνουν την ίδια δουλειά μ’ εμένα- όχι ακριβώς συνάδελφοι, γιατί η “Morfosi” είναι μέλος της ΟΕΦΕ- που έχουν κι αυτοί διακόσια παιδιά. Τα παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο είναι χίλια. Χονδρικά μιλάμε. Αν υποθέσουμε ότι τα διακόσια από αυτά δεν πάνε φροντιστήριο, τα υπόλοιπα πού νομίζετε ότι πάνε? Αλλά για να μην μασάμε και τα λόγια μας: δεν ξέρουμε ποιοι κάνουν ιδιαίτερα? Είναι οι ίδιοι που είναι διορισμένοι, οι οποίοι αν έμπαιναν σε διαδικασία «πόθεν έσχες» δεν θα ήξεραν πώς να καλύψουν τα δύο και τα τρία ξενοδοχεία που έχουν. Είναι οι άνθρωποι αυτοί που- σύμφωνα με μαρτυρίες των παιδιών- δεν κάνουν μάθημα μέσα στην τάξη, και ουσιαστικά εισφοροδιαφεύγουν και φοροδιαφεύγουν τουλάχιστον εκατό με εκατόν πενήντα χιλιάδες ευρώ το χρόνο. Και μιλάω για κάθε παράνομο ιδιαιτερατζή. Αν είναι και ζευγάρι, καταλαβαίνετε για τι ποσά μιλάμε. Εν τω μεταξύ, την ώρα του παράνομου ιδιαίτερου μαθήματος, στο διπλανό δωμάτιο βράζουν φασολάκια και γυρνούν τα ρούχα στο πλυντήριο. Και σαν να μην έφτανε αυτό, αμείβονται λες κι έχουν πάρει κάποιο Νόμπελ χημείας, φυσικής ή μαθηματικών. Από τέσσερα παιδιά μπορεί να παίρνουν μέχρι και εκατό ευρώ την ώρα. Όλα αυτά μαθαίνοντας στα παιδιά τι σημαίνει παραπαιδεία, τι σημαίνει εκπαίδευση χωρίς ψυχολογική υποστήριξη και τελικά τι σημαίνει εκπαίδευση παράνομη. Έχετε δει κάποιο προϊόν παράνομο να είναι καλύτερο και πιο ποιοτικό από το νόμιμο? Πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, αυτά τα παιδιά που τα μισά παθαίνουν κρίσεις άγχους και λιποθυμούν και τ’ άλλα μισά έχουν ελλιπή προετοιμασία να γράψουν καλά στις εξετάσεις? Έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες στο παρελθόν να παταχθεί αυτό το φαινόμενο. Από εδώ και πέρα, όμως, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Πρέβεζας-Λευκάδας, μέλος της ΟΕΦΕ, και μέσα από μία διαφημιστική καμπάνια για τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα που θα ξεκινήσει αυτό το σαββατοκύριακο (11 & 12/06), θα λάβει έξυπνα μέτρα και όλα όσα χρειάζονται προκειμένου αυτό το φαινόμενο να περιοριστεί δραματικά. Δεν έχουμε πρόβλημα να κάνει κάποιος ιδιαίτερα σε τρία και τέσσερα παιδιά για να συμπληρώσει τον πενιχρό μισθό του. Αλλά όχι να φτάνει να έχει δύο και τρία ξενοδοχεία στον Αϊ Γιάννη. Ουσιαστικά, οι άνθρωποι αυτοί εμπορεύονται συνειδήσεις. Και επαναλαμβάνω ότι μιλάμε για μία απίστευτη εισφοροδιαφυγή, η οποία είναι καταστροφική για όλους μας.                    

- Μ.Β.: Πώς λειτουργεί, δηλαδή, όλο αυτό? Μπαίνουν στην τάξη, δεν διδάσκουν, δεν παραδίδουν μάθημα ως οφείλουν και μοιράζουν μπιλιετάκια με τα τηλέφωνα τους για απογευματινά, ιδιαίτερα μαθήματα?        
- Α.Μ.: Το έχουν προγραμματίσει καλύτερα. Αν βγείτε το βράδυ βόλτα στην Αγορά, ειδικά τώρα που τελείωσαν τα μαθήματα, βγαίνουν κι αυτοί προς άγραν πελατείας. Μερικοί από αυτούς είναι και στους «Αγανακτισμένους» στην πλατεία. Και σε ηγετική θέση, μάλιστα. Επίσης, τους βρίσκουν και οι γονείς, ο ένας μέσω του άλλου. Όπως στην Αμερική, επί Μακάρθι, την εποχή της ποτοαπαγόρευσης. Δεν υπήρχαν κάβες και προμηθευόταν αλκοόλ μέχρι κι από το χασάπικο. Έτσι κι εδώ. Απευθύνεσαι στη θεία, τη γειτόνισσα, τον προηγούμενο μαθητή και κλείνεις τον ιδιαιτερατζή με αμοιβή Νόμπελ, ενώ τελείωσε κάποια στιγμή, κάπου, σε κάποια σχολή. Κι αν θέλετε, εκπαιδευτικά όλοι αυτοί είναι άχρηστοι. Και μιλώ με αυτόν τον τρόπο για όλους αυτούς τους παράνομους, γιατί ακριβώς είναι παράνομοι. Ο σύγχρονος παιδαγωγός πρέπει να είναι ψηφιακά εγγράμματος, να έχει στοιχειώδεις γνώσεις ψυχολογίας, να έχει δια βίου κατάρτιση, πρέπει να δίνει ο ίδιος το καλό παράδειγμα. Δεν είναι δυνατόν ο γονέας να πηγαίνει στο παιδί του έναν παράνομο να του κάνει μάθημα. Αυτό είναι καταστροφικό για την κοινωνία μας. Και ξέρετε η αγωνία μου δεν είναι η “Morfosi” και το πόσα χρήματα βγάζω. Να σας το πω διαφορετικά: δεν έγινα εκπαιδευτικός για να γίνω φροντιστής. Άνοιξα φροντιστήριο για να γίνω εκπαιδευτικός. Αυτό που με ενδιαφέρει εμένα είναι να ικανοποιώ την εσωτερική μου ανάγκη της εκπαίδευσης. Δηλαδή, την ανάγκη του να προγραμματίζω ανθρώπους. Όταν μιλάμε, λοιπόν, για κάποιους ανθρώπους που δεν υπακούν σε καμία σύγχρονη παιδαγωγική αρετή και αρχή, τι άλλο να πούμε?

   Κι όμως, είπαμε κι άλλα πολλά με τον κ. Μαυρομάτη, διαφωτιστικά κι αποκαλυπτικά, τα οποία θα δημοσιευθούν την επόμενη Παρασκευή, στις 24 Ιουνίου. Αναμείνατε…

Ματίνα Βεντούρα / matina@nealefkadas.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου